BLOG DLA WSZYSTKICH GRACZY
Strona Główna Artykuły Forum Linki Kategorie Newsów Październik 21 2014 02:30:25
   Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Galeria
Szukaj
   Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 27
Najnowszy Użytkownik: Wycinka drzew Ruda Slaska
   Zobacz Temat
BLOG DLA WSZYSTKICH GRACZY | NA LUZIE ALE NA TEMAT | MARGONEM
Autor C.D QUESTY Z MIAST
macko2044
Super Administrator

Postów: 35
Data rejestracji: 14.04.12
Dodane dnia 12-06-2012 19:20
EDER


1. Pomóż Endriu się zemścić - zabij jego wrogów r11; (10 lvl) r11; manewrujemy słowami r11; do wyboru zabicie Tomasza (w Ithan) lub nie r11; jak nie to dostaniemy 442 expa i 100 punktów honoru r11; a jak chcemy ciut pozabijać to.. po zabiciu wracamy do Endriu r11; teraz Rozalia w Werbin r11; potem 40 królików r11; i na koniec zabić Ursusa w Eder r11; 1,3k expa, 3 zwoje ucieczki Endriu (teleporty do Ithan) i buty ucieczki Endriu (na 10 lvl - pancerz +8, zręczność +9, SA +13%)

2. Zdobądź piwo dla Tafina (17 lvl) [jest w jednym z domków w Eder] r11; porozmawiaj z Artenią (tak by nie nabrała podejrzeń co do piwa) r11; kup piwo Tafinowi r11; udaj się do karczmarza w Werbin r11; (Flat w karczmie w Werbin) dostaniesz to piwo za darmo, jeżeli zabijesz 4 bandytów r11; są na lewym dolnym rogu Werbin r11; dostaniemy antałek r11; i wracamy do Eder r11; 4k expa i rękawice Tafina (na 17 lvl r11; pancerz +12, siła +13, SA +12%) ==== jest też drugie zakończenie r11; po rozmowie z Tafinem rozmawiamy z jego żoną i na jej prośbę odmawiamy kupna piwa - wówczas dostaniemy 4k expa i 25 PH

3. Głupek Erni z Eder (20 lvl) - ten ciekawy świata człowiek stoi w Eder przed jednym z domków i zleca nam trzy proste zadania:
== spytaj o pogodę burmistrza Torneg, Cedrika r11; ten chce 30 złota r11; teraz do Erniego w Eder r11; dostaniemy 30 złota i futro z kozy (zbroja)
== zdobądź kryształ żywiołu Ziemi r11; należy zabić Żywioł Ziemi (jest w Opuszczonej jaskini w Dolinie Yss - z tego żywiołu można zdobyć dwa kamienie i oba są potrzebne do questów!) - dostaniemy opal
== przynieś zbroję od strażnika bramy w Ithan r11; jest uszkodzona idź do Unila r11; ten nie da rady naprawić r11; ale strażnik mówi że nic nie szkodzi r11; można wracać do Erniego r11; 3,1k expa i worek kartofli (30 sztuk leczących po 30 punktów życia)

4. Mag Interbad i stare księgi (25 lvl) r11; przynieś 3 księgi z ruin obok r11; lecą z demonów - 5,9k expa i eliksir leczący (500 hp x10sztuk)

5. Zlecenie tajemniczego kultysty (30 lvl) r11; znajduje się on w siedzibie kultystów - "potrzebuję: kolca jadowego karminowego skorpiona, jadu wywerny, serca ognistego skorpiona i jaja królewskiego czerwia, do tego trzy muchomory, flaszka wina, no i przydałby mi się porządny srebrny kociołek" [dostaniemy go od Wieszczki Sary w zamian za Łzy Nimfy <dodatkowo zyskamy też 9,9k expa> - Nimfę znajdziemy na Przełęczy Dwóch Koron, opowiadamy jej o Denie i Lidii (należy ukończyć wcześniej quest Rozwiąż konflikt pomiędzy zakochaną parą z Torneg (10 lvl)) - z łzami idziemy do Wieszczki i dostajemy kociołek] r11; wracamy do Kultysty r11; dostajemy zatruty sztylet (pomocniczy dla tancerza ostrzy na 30 lvl r11; atak 138-153, obrażenia od trutki +55, spowalnia cel o 0,23 sa, zręczność +19) i idziemy do Karka-Han do "Karczmy pod Złotą Wywerną" (strażnik nas teleportuje do posła) r11; wracamy do Eder zabić Tajemniczego Kultystę r11; udajemy się teraz do Sary po łzy Nimfy r11; następnie teleportujemy się do Karka-han i dajemy posłowi łzy - po naszą nagrodę udajemy się do dyplomaty - otrzymujemy: 39,5k expa i Sygnet króla Elancji (na 30 lvl r11; wszystkie cechy +23, życie +296)

6. Zezwolenie na teleport do Eder (35 lvl) r11; zabić 5 rabusiów r11; są nad Mrocznym Zgrzytem w Eder r11; dostaniemy 15,2k expa i teleport do Eder

7. Rozwiąż zagadkę kultystów z Eder (35 lvl) r11; początek u Mrocznego Zgrzyta - teraz do karczmy r11; kupujemy 2 wina u Koarsr17;a (parter) r11; stawiamy po winku: Cinusr17;owi (parter) i Krzywemu Piskowi (piętro) r11; z informacjami wracamy do Zgrzyta r11; da nam piwo korzenne i mamy upić strażnika w Siedzibie Kultystów r11; rozmawiamy ponownie, po jego upiciu i nas wpuszcza do piwnicy r11; rozmawiamy z jednym z Adeptów (aż powie o truciźnie r11; Wysoki Kapłan za wejście nas uśmierci! r11; więc z nim nie gadamy) r11; wracamy do Mrocznego Zgrzyta który zleca nam zastraszyć Dowódcę zbirów czyli: Zabij: Pospolity zbir (0/3), Zły zbir (0/3) r11; idziemy do Groty Złoczyńców (jest w Eder), siekamy zbirów, zastraszamy Dowódcę (jakby co to nie walczymy!) i dostajemy truciznę r11; teraz dajemy truciznę uczniowi w piwnicy kultystów r11; wracamy do Mrocznego Zgrzyta i ustalamy plan włamu r11; odciągamy uwagę jednego ze strażników i Mroczny Zgrzyt się wślizguje r11; wracamy do Zgrzyta (nie musimy wchodzić do siedziby) po włamaniu dostajemy nagrodę: 45,7k expa, 5k złota oraz Figurkę Demona (zmienia wygląd na 15 min, 5 użyć r11; jedna z trzech do wyboru)

8. Płaszcz dla kultysty (38 lvl) - zdobądź dla kultysty z Eder skóry brązowych wilków na płaszcz r11; 5 będzie do niczego r11; potem trza jeszcze 2 na wykończenie [ewentualnie więcej więc bądźcie gotowi] r11; teraz po igłę i nici r11; ma je Rozalia w Werbin, ale da za bańkę mleka od Flata z karczmy obok r11; wracamy do kultysty r11; teraz końskie włosie od hodowcy koni w Werbin (Idropus)r11; dając 200 złota dostaniemy 5 PH r11; teraz do kultysty r11; a teraz potrzebuje orb zniszczenia (Adept Ceranir, stoi obok Jarena w Barakach w Ithan) r11; 57,6k expa, 25k złota i Amulet starego rabusia (na 38 lvl - wszystkie cechy +27, życie +201, SA +27%)

9. Zdobądź dostęp do Magazynu Eder (40 lvl) - początek jest w Magazynie r11; zapytaj się Konopielki z Domu Schadzek, czy nie umówiłaby się z Irmirem r11; nie bardzo r11; wracamy do Magazynu r11; teraz poproś Ertefana (Eder) o przygotowanie mikstury miłości r11; prosi o 3 liście lubczyku (i pobiera 300 złota) r11; wracamy do Irmira z eliksirem r11; łyka i do Konopielki r11; a ta się zako**uje w nas! r11; wracamy do magazynu r11; i teraz by wejść musimy uprosić burmistrza Eder, Erastera, o glejt (pobierze 500 złota) r11; wracamy do magazynu r11; dostaniemy 22,1k expa i dostęp do Magazynu
ps. wykonanie glejtu wymaga ukończenia questa "Skryba Bonifacy potrzebuje pomocy"

10. Skryba Bonifacy potrzebuje pomocy (40 lvl) r11; Zdobądź: inkaust (alchemik Kalipos w Karka-han - chce różę i echinaceę), pióro orła (górski lub czarny), papier (burmistrz Eder, Eraster - da jak zbierzemy pozostałe rzeczy) r11; Kalipos pobiera 50 złota i daje nam inkaust r11; a burmistrz Eder papier r11; dostaniemy od Bonifacego pismo dla Flineksa r11; 22,1k expa i dostęp do sklepu Flineksa (od niego po okazaniu pisma dodatkowo 22,1k expa)

11. Wykonaj zadanie dla klucznika wewnątrz Magazynu Eder (40 lvl) r11; zabij Bazyliszka Mroku r11; jest w Barwnej Jaskini w Cienistym Borze (p.2) r11; zabija nas... r11; wracamy do klucznika w Eder r11; teraz Niel w Ithan - radzi nam on użyć lusterka. Dostaniemy je od jednej z dam, które stoją przed gospodą w Karka-han (Lady Clarissa) za 3 nagietki r11; teraz znów na bazyliszka r11; giniemy i lusterko szlag trafia r11; wracamy do Niela w Ithan r11; wysyła nas do Mistrza Gladiatorów (drugie piętro domu Roana) r11; teraz do Jarena w Ithan (Baraki p.2) r11; da nam Promień Słońca r11; zabijamy już bez problemów, oddajemy kamień i kieł bazyliszka (wypadnie z Mrocznego Bazyliszka) Jarenowi (Ithan) i odbieramy nagrodę od klucznika w Eder r11; 44,3k expa, 5k złota, Duża ilość zatrutych strzał (na 40 lvl, tylko dla łowcy - obrażenia od trucizny +30, spowalnia cel o 0,18 SA, niszczy 6 punktów pancerza, ilość 500) oraz Pierścień skrytobójcy (na 40lvl - odporność na zimno +3%, cios krytyczny +1%, SA +28 %)

12. Zapobiegnij powrotowi czarnej magii do Margonem (71 lvl) r11; <<!uwaga! należy mieć wykonany quest Tajemnicza sprawa z Jarenem (na 70 lvl z Kwiecistego Przejścia)>> - zleca Cień w karczmie w Eder (za 100k złota) - porozmawiaj z Jonem Tajemniczym w karczmie na Mokradłach r11; ten chce wino (dajemy w kolejności: piwo, piwo, wino i piwo - można kupić piętro niżej u Kirka) r11; teraz do Tuni na Kwieciste Przejście r11; a teraz (mapka Zapomniana Ścieżyna) zabij: Stary mnich (0/8), Wojowniczy mnich (0/12), Wtajemniczony mnich (0/6) r11; i grupowo: Wyznawca ciemnych mocy (0/1) (można lać samemu, a mnisi z Andarum też będą zaliczeni) r11; 431,6k expa, 25 PH i Naszyjnik pomyślności (na 71 lvl r11; siła krytyka fizycznego i magicznego +5%, wszystkie cechy +26, unik +7, przywraca 136 punktów życia podczas walki, SA +44%)

13. Obłąkany łowca orków terroryzuje okolice Eder (130 lvl) - idziemy do Biluetynu w Eder i czytamy ogłoszenie "Obłąkany łowca orków terroryzuje okolice Eder" - o szczegółach opowie nam Bonifacy (w Eder ma domek) - teraz do kogoś kto miał kontakt z pieniędzmi (Krynia Lufis z Nithal) i wracamy do Bonifacego - czekamy na jego powrót - teraz należy przynieść duży worek złota (kolor zielony - wypada z czerwonych orków) - teraz małe krwiste zleconko - zabij: Orczy mistrz ostrzy (0/10), Ork bojowy (0/10), Waleczny ork (0/20), Ork szybkie cięcie (0/20), Odważny ork (0/20), Pogromca wątpliwych (0/5) - oraz grupowo: Burkog Lorulk (0/1) - wracamy do Bonifacego (na tym etapie niestety nie możemy zrezygnować z questa) - i na koniec zabij grupowo: Obłąkany łowca orków (0/1) - 2,9 mln expa, 2,5mln złota, 215 PH i naszyjnik pogromcy orków (unikat na 130 lvl - cios krytyczny +2%, all cechy +73, sa 73%, życie +1506, przywraca 273 punktów życia podczas walki, unik +26)
<=> w przypadku odmowy zabicia Obłąkanego dostaniemy 1,6 mln expa i 66 PH
jedna uwaga - heros ma 144 lvl, więc ostatni level na którym możemy wykonać tego questa (tak by otrzymać całą nagrodę) to 157 - potem quest ulega zakończeniu (oznacza to tym samym że osoby które mają wyższy level niż 157 nie dostaną tego zadania do wykonania wcale:)

14. Odszukaj wędrowców, którzy zatrzymali się u Artenii (214 lvl) - początek u Pani piorącej w Eder - Musimy odszukać wędrowców, którzy zatrzymali się u niej - Udajemy się do Zawodzących Kaskad i rozmawiamy z Bazylim - Później poszukujemy dzieci - Znajdujemy je martwe ,zabite przez bestie - Wracamy do Bazylego - Później do Arteni - Za przyjęcie misji ,celem pomszczenia dzieci dostajemy od niej 30ph - Wracamy do Bazylego - A on chce żebyśmy ubili Aligatory i Maddoki.(Aligatorów po 15 sztuk chyba ,a Maddoków po 20 sztuk) - Po Ubiciu Maddoków wracamy do Bazylego i tu nasze zaskoczenie bo to nie koniec questa, musimy poczekać żeby sprawdzić czy stado Aligatorów i Bestie Maddoki odrodzą się (czasowo chyba coś koło 24h się czeka ,ale dokładnie nie wiem, może krócej) - Po ponownej rozmowie z Bazylim mamy za zadanie zabić następną 'porcję' gadów i Maddoków (Po 30 gadów i po 45 Maddoków) - Gdy znów wracamy do Bazyla, ten każe nam czekać kolejny dzień, żeby sprawdzić czy znów populacja się odrodzi - Następnego dnia, Bazyli znów każe nam zabić Aligatory i Maddoki [tym razem po 45 gadów, po 75 Maddoków i Mocnego Maddoksa(e2)] - Po zabiciu wszystkiego, musimy zniszczyć 3 legowiska bestii - Wracamy do Bazylego i cieszymy się heroiczną nagrodą oraz 1,7 mln expa i 130 PH

NITHAL


1. Odzyskaj zrabowany ładunek z karawany Alvara Vonikura (50 lvl) - zleceniodawca jest w Rezydencji Vonikur (biblioteczka) - porozmawiaj ze strażnikiem bramy w Ithan (pobierze 1k) r11; sprawdź Przełęcz Łotrzyków (bierzemy kartkę u trupa i naszyjnik od zbója) i Dolinę Rozbójników (tej już nie trza) r11; wróć do Alwara r11; da diament i idziemy do Mrocznego Zgrzyta w Eder pokazać naszyjnik, teraz zwerbuj najemnika do gromadzenia informacji r11; wracamy do Zgrzyta r11; udaj się po strzały do Alvara Vonikura. Oddaj strzały Mrocznemu Zgrzytowi - teraz do najemnika i do Zgrzyta (da sztylet) r11; zdobądź 5 głów zabójców ukrywających się w piwnicy Zniszczonego Opactwa (ogłuszamy strażnika sztyletem r11; gadamy z szefem przez brzuch zabieramy ładunek i zabijamy pięciu typa biorąc 5 głów) r11; u Zgrzyta 2 opcje: zapominamy o złocie lub naciskamy (wtedy 10k złota dostaniemy) r11; u Alvara: 164,8k expa, 30k złota i kryształ do teleportów (nie wyrzucamy!)

2. Ukończ trening ostrzy w Akademii Wojskowej (50 lvl) r11; zleca Hektus Wyrwidąb [Nithal-Akademia Wojskowa p.1 (24,15)]
dla różnych profesji różne pytania i opis może się trochę różnić - poniżej opis dla wojownika: przygotuj się do egzaminu z wiedzy teoretycznej (odpowiedzi oczywiście nie będzie) r11; następnie udaj się do Aleksandra Werdena, teraz na pierwsze piętro Akademii, aby poćwiczyć na worku treningowym przed pierwszym testem praktycznym (ekwipunek zdejmujemy) r11; teraz idź na wybieg Akademii w Zachodniej Rubieży i zdaj pierwszy test na worku treningowym r11; i wracamy do Hektusa r11; da miecz drewniany - udaj się na pierwsze piętro Akademii, aby poćwiczyć na kukle (zakładamy miecz) przed drugim testem r11; i do Hektusa r11; idź na wybieg Akademii w Zachodniej Rubieży i zdaj ostatni test na kukle r11; poproś Hektusa o wpuszczenie do lochów Akademii. Da zaklęcie (które zapamiętujemy) i przeniesie do lochów r11; lejemy stwory ~50 lvl i włazimy portal r11; 163k expa, 15k złota oraz:
dla Wojownika drewniany miecz i miksturka (10x1000hp)
dla Maga lodowa różdżka i Ogórkowy wywar Halemira (10x900hp)
dla łowcy i tropiciela łuk

3. Aktywuj portal w Nithal (50 lvl) - Gloik r11; należy mieć kryształ od Alvara! r11; udaj się do Nitrusa i zdobądź dla niego 5 żądeł wywerny i skórę grzechotnika r11; dostaniemy proszek r11; wracamy do Gloika i wsypujemy proszek w portal r11; 123,6k expa i teleport do Nithal

4. Pomóż latarnikowi Zuranowi (55 lvl) (jest w Cytadeli) r11; odnajdź niezapaloną latarnię. xx>yy>zz (wymaga wrócenia do latarnika po wycior)>aa>pp (jest zapchana r11; potrzeba zwykłego sztyletu r11; wyjmujemy ogryzek i jest on dla nas)>gg>ee(czyścić wyciorem)>qq (zapchana ziemniakiem r11; ale mamy sztylet) - współrzędnych latarni nie podaję, nie ma ich wszak dużo r11; wracamy po nagrodę r11; 107,3k expa, 5k złota, 20 PH i Pierścień dobrego latarnika (na 55 lvl - odporność na błyskawice +3%, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +22, SA +22%, siła krytyka fizycznego i magicznego +5%) jest też możliwość zdobycia unikatowego pierścienia żartownisia [zmniejsza (nasz) unik o 5, krytyk +4%, siła krytyka fizycznego i magicznego po +10%, zadaje 148 obrażeń właścicielowi, odporność: ogień +9%, zimno +9%, błyskawice +9%, życie -255] - należy wtedy wytłuc latarnie zamiast je oczyszczać - dostaniemy też 107,3k expa

5. Zdobądź smar dla Gloika z Nithal (63 lvl) udaj się do Nitrusa r11; zdobądź 15 sztuk mineralnego szlamu (lecą z ogników na mapce Bagno Chojraków) r11; następnie zanieś szlam Nitrusowi r11; zrobi nam smar r11; teraz do Gloika r11; 123,6k expa i na 63 lvl dla All r11; do wyboru: Pierścień techniki (odporność na truciznę +5%, odporność na błyskawicę +9%, cios krytyczny +2%) lub Okulary techniki (hełm - pancerz +80, odporność na ogień -3%, cios krytyczny +3%)

6. Rumak Hasid nadwyrężył nogę (63 lvl) - pomóż opiekunowi Gremusowi (jest w stajni) mu ją opatrzyć - zbierz prawoślaz, 5 nagietków i 2 rumianki i zanieś aptekarzowi Andronikusowi z Nithal r11; teraz krwista gwiazda potrzebna (zrespia się w labiryncie Minotaurów r11; mapka Nizina wieśniaków) r11; teraz do Broka, aby otrzymać materiał na opatrunek r11; za 80 złota i czekamy (z 10 minut), aż Brok przygotuje materiał r11; teraz do Andronikusa r11; czekamy kwadrans r11; jeśli zapłacimy to daruje nam połowę zapłaty i da 10 PH - wracamy do Gremusa r11; da wskazówki i idziemy do konia Hasida (rOpatrzyć należy.. <mówi nam szczegółowo którą i jak> ..gdyż możesz zostać kopnięty lub przewróconyr1;) r11; 155,8k expa, 10k złota, 50 PH i Rękawice opiekuna koni (na 63 lvl - pancerz +61, wszystkie cechy +24, przywracają 83 punkty życia podczas walki)

7. Rozgryź tajemnicę zatrutego źródła (70 lvl) - ("Knajpa pod Czarnym Tulipanem" - barmanka Lucja) - udaj się do kapitana Lenarda z Nithal (Cytadela p.1) i poinformuj go o swoich zamiarach. Wypytaj mieszkańców Podgrodzia Nithal o zatrutą wodę. Młynarz Antek r11; potem w Nithal Kamienica Uliany i Arsena, Dominik na p.2 bierze 5k - idź do Kiazelana w cytadeli na p.1 r11; idziemy do wodospadu w Podgrodziu r11; tracimy przytomność.. wracamy do Kazielana r11; ciut czekamy i da nam zaklęcie <które należy zapamiętać> r11; idziemy do wodospadu r11; zabij wszystkich członków Zakonu Mistycznych Szamanów: Szaman Zakonu (0/5), Starszy Szaman Zakonu (0/2), Strażnik Zakonu (0/1) - bierzemy flaszkę ze stołu i napełniamy wodą (można też nie bić bossa r11; inne zakończenie jest) pijemy wodę u Kiazelana teraz do kapitana Lenarda (jest obok) - "Poczekaj, aż kapitan sprawdzi wodę z rzeki" r11; 311,5k expa, 20k złota, 70 PH i Rękawice poszukiwacza tajemnic
(= tancerz ostrzy, łowca, wojownik - pancerz +70, siła krytyka fizycznego +5%, wszystkie cechy +26.
= paladyn, tropiciel mag - pancerz +35, odporność na truciznę +9%, odporność na zimno +6%, siła krytyka magicznego +5%, wszystkie cechy +26, absorbuje do 70 obrażeń fizycznych i magicznych)
<=> jest też drugie zakończenie tego zadania a mianowicie zamiast zabijać szamana Nuriframa - przyjmujemy jego zadanie (polega ona na zabiciu 2 żołnierzy nieopodal wodospadu) w nagrodę dostajemy: 207,7k expa, 25k złota i Sygnet Mistycznego Szamana (na 70 lvl - all cechy +43, sa 43%, unik +7)

8. Ze Świątyni Czterech Bóstw skradziono Zwoje Żywiołów. Pomóż Klytii (72 lvl) - po rozmowie z Klytią [jest na mapce Nithal, przejść do niej należy przez budynek (prawy górny róg miasta)]- teraz porozmawiaj z kapłanką Virgo [świątynia 4 bóstw w Nithal]. Wypytaj ją o szczegóły kradzieży r11; teraz idź do Dominika (jest w domku Uliany i Arsena na p.2) r11; odszukaj pięciu kupców z Elancji, odzyskaj od nich skradzione zwoje, a następnie oddaj je westalce Klytii r11; idziemy do Zajazdu pod Tęczowym żukiem [Podgrodzie Nithal] i rozmawiamy z Brantem r11; teraz do karczmy w Nithal i gadamy z Mortenem na piętrze [każdy z kupców ma znak zapytania nad głową] r11; do wyboru gra w kości lub ruletkę [za każdą grę pobiera 500 złota] r11; po wygranej dostajemy 112,1k expa i zwój Całości r11; następny kupiec Everel [Zachodnia Rubież] r11; należy mu przynieść Płaszcz mroźnego maga [kosztuje 65,5k - Baszta Wilczych Kłów r11; sprzedaje je astronom Monoceros (jest w środku Baszty) - może być problem z dojściem (lub za 500k żadnego - Lorymant stojący po drodze do Baszty nas za tyle tam przeniesie)] r11; dostaniemy 112,1k expa i zwój Ognia r11; kolejny jest Ahmed [Baszta Wilczych Kłów] r11; należy mu przynieść pierścionek z kryjówki bandy Grubego Jimmiego r11; rozmawiamy z krzaczkiem [ta sama lokacja] i przenosi nas do jaskini r11; w środku bijemy 3 typów [może wypaść z nich złoto] r11; Jim da nam pierścionek i po ponownym zagadaniu wypuści r11; Ahmed da nam 112,1k expa i zwój Wody r11; kolejny jest Jormund [Bagna Chojraków] r11; chce trujący bluszcz, niezapominajkę oraz wrzos r11; da 112,1k expa i zwój Ziemi r11; ostatni w rZajeździe pod złamanym dukatemr1; [w Nithal] r11; na p.0 r11; Mirinda r11; prosi o 3 szlamy mineralne z bagien r11; dostaniemy 112,1k expa i zwój Powietrza r11; wracamy do Klytii oddać zwoje r11; a po nagrodę idziemy do kapłanki Virgo r11; 560,4k expa, 50k złota i Boskie buty uniku (unikat na 72 lvl - pancerz 92, wszystkie cechy +44, SA 26%, unik +14)

9. Podnieś na duchu Mauriniusa (73 lvl) - znajdziemy go w rKnajpie pod Czarnym Tulipanemr1; (w Nithal) - naszym pierwszym zadaniem będzie napełnienie butelki winem, które znajdziemy w piwnicy rzekomej knajpy. Gdy mu je oddamy, zleca nam kupienie Długiego miecza którym niegdyś władał w dzieciństwie (miecz można kupić u Unila w Ithan). Jeżeli już wręczymy to ostrze czeka nas 3 zadanie [Musimy najpierw porozmawiać z Burmistrzem (Burmistrz jest w - Ratusz Nithal - Muzeum p1. - po prawej jest Gabinet Burmistrza), który chce dowodu potwierdzającego, że Maurinius był bohaterem wojennym], Maurinius chce abyśmy porozmawiali z żołnierzami w Akademii Wojskowej (żołnierz znajduje się w zachodniej rubieży), następnie idziemy do Hektusa Wyrwidrąbusa (Akademia Wojskowa p1.) a on nam radzi abyśmy się udali do hetmana Rezarda (w Nithal), spisuje on list z którym mamy się udać do burmistrza Nithal. Burmistrz daje nam order który wręczamy zleceniodawcy r11; 232,7k expa, 10k złota, 100PH i Amulet ochrony weterana (na 73 lvl r11; odporność na truciznę +5%, wszystkie cechy +26, przywraca 140 punktów życia podczas walki, życie +764, SA +45%)

10. Rozwiąż tajemnicę dziwnych wizji Larpagona (75 lvl) r11; domitorium w prawym górnym rogu Nithal r11; akolita Mirkus - odnajdź kryjówkę demona r11; Nizina Wieśniaków r11; Chlast r11; gadamy i wchodzimy do chatki r11; gadamy z demonem i nas ciacha r11; powiedz Larpagonowi, że znalazłeś demona, lecz mocno cię poturbował - złóż ofiarę w Świątyni - udaj się do Chlasta po indora r11; da za darmo r11; udaj się do świątyni i złóż w ofierze indyka i złoto (30k r11; dostaniemy mieczyk) r11; wracamy lać demony r11; powiedz Larpagonowi, że zabiłeś demony - poproś Mirkusa (domitorium) o wodę święconą, abyś mógł odczynić wieśniaka r11; dostaniemy instrukcje r11; wróć do wieśniaka Chlasta r11; idź do Larpagona i powiedz mu, że skończyłeś swoją misję r11; 257,4k expa, 15k złota, 50 PH i amulet lub broń do wyboru

11. Zrób porządek z magazynierami, blokującymi przejście do biblioteki w Andarum (77 lvl) - początek (Uniwersytet płd. - aula) u profesora Gracjusza r11; idziemy porozmawiać z żakiem Atiianem (mapka Zapomniany szlak) r11; zabij: Zły magazynier (0/20), Niemiły magazynier (0/20), Złośliwy magazynier (0/20), Nieuprzejmy magazynier (0/15), Zdenerwowany magazynier (0/15), Wkurzony magazynier (0/15), Strażnik biblioteki (0/2) r11; wracamy do Atiiana i czekamy, aż ten się upewni czy wszystko w porządku r11; dostajemy paczkę i wracamy do profesora Gracjusza r11; oddajemy paczkę i otrzymujemy 537,8k expa, 10k złota, 15 PH i neutralną książkę oraz 5 PH jeśli obiecamy nie sprzedać otrzymanej książki

12. Sekret źródła złota Krynii Lufis (80 lvl) - [początek u Hektora r11; Gildia kupców, część zachodnia w Nithal] r11; rZbierz plotki na temat Krynii Lufisr1; r11; udajemy się do Lukrecji, nithalskiej plotkareczki r11; [ostrożnie! zły wybór w dialogowaniu i zakończymy questa z ilością 150k expa] rdowiedziałeś się, że jednak kupuje kryształy w Gildii Kupców. Hektor nie był z tobą szczery do końcar1; r11; wracamy do Hektora, a ten nas wysyła po więcej informacji na temat Krynii r11; idziemy do kamienicy Cecyli (pani jest na trzecim piętrze) r11; po rozmowie wracamy do Hektora [uwaga! Wybranie odpowiedzi: rPoszedłbym na bezczela, zaraz po zjedzeniu sutego obiadu. Pozdrowiłbym strażników, charknął i splunął im pod nogir1; zakończy questa i zyskamy tylko 20k expa r11; należy riśc nocąr1; - podobno nie należy też deptać mrówek] r11; teraz idziemy do jednego ze strażników, którzy pilnują wejścia do/z Podgrodzia Nithal r11; na trzeźwo nic nam nie powie, ale tuż obok jest karczma r11; kupujemy różowe winko r11; okazuje się, że strażnikowi zdarza się czasem zmrużyć oko w nocy, idziemy poinformować o tym Hektora r11; rWyrusz do Podgrodzia Nithal i zbierz informacje pochodzące z legend i opowieścir1; r11; idziemy do podgrodzieńskiego rZajazdu Pod Tęczowym Żukiemr1; i wysłuc****emy legendy (z niej dowiemy się o miejscu skąd można wziąć złoto r11; więc należy to sobie z tej legendy wychwycić) o pastuszku i królewnie po czym wracamy do Hektora r11; teraz należy przynieść złoto Hektorowi z miejsca o którym była mowa w legendzie r11; następnie: rKup od Krynii najtańszy naszyjnik i zleć Nitrusowi porównanie złota z tym, które zdobyłeśr1; r11; no to idziemy do Krynii (ma swoją kamienicę w Nithal) po naszyjnik (Szczęście giermka), a następnie do alchemika Nitrusa (również ma swoją kamienicę w Nithal) r11; płacimy 20k złota oraz tracimy jedną sztabkę i czekamy (albowiem złoto musi wystygnąć r11; więc ciut to trwa) r11; i okazuje się, że jedna sztabka to za mało więc dajemy drugą r11; z wnioskami z analizy wracamy do Hektora r11; znowu mamy się rozejrzeć, teraz koło kamienicy Krynii r11; wchodzimy do kamienicy obok i rozmawiamy z Tamenem (na p.1), dowiadujemy się że Krynii nie było parę dni r11; następnie idziemy do kamienicy Nandraroka i rozmawiamy z właścicielem r11; nie może on spać w nocy przez hałas r11; idziemy więc do pani Lufis r11; i mamy wybór: albo nagroda od Krynii (569k expa, 200k złota, 20 PH i klucz do piwnicy Krynii) albo od Hektora za odkrycie sekretu r11; 569k expa, 100k złota i szczęśliwy talizman III (30% szans na wyleczenie 1600 obrażeń po walce dla tancerza ostrzy, paladyna i wojownika r11; na 85 lvl)

13. Odnajdź tajemniczą piwnicę Uniwersytetu (85 lvl) r11; uwaga - Zadanie jest wyłączone z gry z powodu poważnych błędów, jakie zawiera!!

14. Pozbądź się szczura z piwnicy Lukrecji (99 lvl) - udaj się do piwnicy Lukrecji od strony kanałów r11; rozmawiamy z nią po chwili i da zardzewiały klucz r11; Izba chorych południowa r11; stoją tam stwory więc wracamy do Lukrecji r11; poszukaj Gremusa w Akademi Wojskowej, on może pomóc Ci z kluczem r11; czekamy około pół godziny r11; rozpraw się ze szczurem w piwnicy Lukrecji od strony kanałów. Zabij: Szczur Edek (0/1) (wejście jest koło Lukrecji) r11; 527,1k expa i Wino Lukrecji (80k uleczania)

15. Księga Vilgara (142 lvl) - zleca Mieszczanin Zdenek - pogadaj z bibliotekarką Mirutką z uniwersytetu w Nithal (Uniwersytet południowy) - wróć do Zdenka i poinformuj go o rozmowie z bibliotekarką - spróbuj udobruchać Zdenka. Wróć do Mirutki - idź po kałamarz do kapitana la Rush (bibliotekarka nam powie gdzie go szukać) - odwiedź Anitę z domu schadzek w Eder i weź od niej kałamarz Vilgara (jeśli mamy zwój na Kwieciste Przejście przy sobie to od razu otrzymujemy kałamarz) - zanieś kałamarz Vilgarowi na ulicę Rzemieślniczą w Nithal (na lewo od Ratusza) r11; brak klucza nas nie przeraża, rozmawiamy z rdrzwiamir1; r11; księgi nie dostajemy idziemy więc do Mirutki r11; z otrzymaną Księga Przemian udajemy się do lekarza Caligariego w Nithal (południowa Izba Chorych, lewy dolny róg miasta) r11; dajemy mu księgę i lecimy do doktora Limfecjusza (północna Izba Chorych ) by postawić diagnozę potrzebuje 10 mln złota *tu mdlejemy, a następnie korzystamy z drugiej możliwości przekonania doktora (w czym pomoże nam Tunia do której się raz dwa udajemy)* - porozmawiaj z dr Caligarim r11; i jeszcze raz za pół godziny jak skończy czytać - udaj się z powrotem do drzwi Vilgara - porozmawiaj z Caligarim - znajdź żaka Chełkusa i weź od niego klucz (jest niedaleko Izby Chorych na ławeczce) - zbadaj dom Vilgara - zabierz dziennik (pobrany ze stołu) do Caligariego - porozmawiaj z kapitanem la Rush (w Porcie Tuzmer) - dowiedz się szczegółów od Ragettiego (jest w powyższej knajpie) - porozmawiaj z Caligarim - idź do Mirutki i dowiedz się, jak dostać się do biblioteki manuskryptów - przedostań się do biblioteki manuskryptów i sprawdź, czy księgi są na miejscu (tuż koło drzwi jest regał z książkami, przesuwamy książkę i..) r11; po podsłuchaniu ciekawej rozmowy mamy wybór: zabrać obie księgi i uciekać przez okno lub też po prostu uciekać - idziemy do Zdenka r11; 3,4 mln expa 150 PH oraz Księga Uzdrowień (heroik, pełne uleczanie w sumie 120k, na 140 lvl) lub też unikatowy Mniejszy zwój uzdrowienia (czyli mniej uleczania i expa r11; w zależności od dokonanego wyboru r11; czy książki są ważne i warto je chronić czy też zostawiając je na półkach narazimy je na wpadnięcie w niepowołane ręce?)

16. Odnajdź skradziony naszyjnik kapłanki Virgo (147 lvl) - początek w świątyni u kapłanki Virgo - rozejrzyj się po świątyni. Poszukaj jakichś śladów rabusia (Wschodnia piwnica świątynna p.1 plecak - z małej przedniej kieszonki wyciągamy skrawki papieru - w przypadku wyciągnięcia czegoś innego quest będzie przyjemnie dłuższy) - odszukaj kogoś, kto będzie potrafił ułożyć kawałki papieru w całość. Rozejrzyj się w mieście, nie zapomnij sprawdzić uniwersytetu (Uniwersytet płd. - aula) - zaczekaj, aż profesor Gracjusz zajmie się skrawkami porwanego pergaminu. Być może uda mu się coś z niego odczytać (czekamy około 20 minut) - poszukaj kobiety, która będzie potrafiła spojrzeć w przeszłość (Wieszczka Sara w Torneg, koszt 500k) - "Widziałam dwie osoby. Nie grzeszyli oni rozumiem, rozliczali się z jakąś wysoko postawioną osobistością. Ci opryszkowie, to chyba bracia..." czyli - odszukaj dwóch braci, którzy nie pochodzą z Nithal. Sprawdź czy mogli się dopuścić kradzieży - Bracia Daak na Przełęczy Łotrzyków za niedużą opłatą ubijają nas.. - wróć do braci Daak tym razem zachowując większą ostrożność. Przepytaj Nilla - porozmawiaj z kapłanką Virgo, aby ustalić fakty. Sprawdź czy może sobie czegoś nie przypomniała - odszukaj osoby potrafiącej władać magią, która mogła mieć coś wspólnego z kradzieżą. Zacznij od Ithan (Jaren, baraki) - rozpocznij poszukiwania od jednego z miast, które doradził ci sprawdzić Jaren. Zdobądź jak najwięcej informacji (Werbin - Druid Myszor) - sprawdź kolejne miasto, które radził ci odwiedzić Jaren (Eder - Interbad) - udaj się do Karka-han w poszukiwaniu tajemniczego maga (Mag, niedaleko teleportu) - no i mamy ptaszka! dał się skusić na kopię - zakup u Kryni Lufis prostą, srebrną kolię "zwinność młodzika" (należy zrobić to poprzez dialogowanie z Krynią) - zanieś zakupiony u Kryni naszyjnik do Maga z Karka-han - zdobądź magiczne klejnoty, które zostaną włożone w naszyjnik: Zaklętą duszę ognia, Magmowy kamień (oba do znalezienia w wulkanie na wyspie Magradit - należy popłynąć tam z Portu Tuzmer) oraz Awenturyn bóstw (Ciche Rumowiska) - wracamy do maga - zapytaj Barnesa z Werbin czy nie wkomponuje klejnotów w naszyjnik - sprawdź, czy handlarz wykonał już naszyjnik (pobiera 200k złota - od razu dostaniemy naszyjnik) - zapytaj maga, czy naszyjnik spełnia jego oczekiwania - przenosi nas na Magiczną polanę - zbierz magiczną rosę z tajemniczego źródełka. Na początek zerwij liść, w który zbierzesz rosę (drzewo na środku u góry - trząsamy), następnie z wysokiej trawy niedaleko, w zwinięty liść zamknięty w lej, staramy się strząsnąć do liścia rosę - wyjście to Podejrzany krzak (niedaleko gdzie się pojawiliśmy) - zanieś rosę do maga. Ostrożnie wylejcie ją na naszyjnik - zdobądź błogosławieństwo od kapłanki Virgo. Zadecyduj, co powinieneś jej powiedzieć, żeby pobłogosławiła naszyjnik:
a) "Nie ma związku, ale potrzebuję żebyś wzmocniła ten naszyjnik swoją magią, inaczej nie będę mógł kontynuować śledztwa, które jest już blisko wykrycia sprawcy" - zaczekaj, aż kapłanka pobłogosławi naszyjnik - zanieś naszyjnik do maga. Wróć z odzyskanym naszyjnikiem do kapłanki Virgo - 1,5 mln expa i 1,5 mln złota
b) "Tak naprawdę to znalazłem sprawcę. Przygotowuję mu zastępczy naszyjnik, by oddał mi ten należący do ciebie" - zaczekaj, aż kapłanka stworzy imitację błogosławieństwa - zanieś naszyjnik do maga - wróć z odzyskanym naszyjnikiem do kapłanki Virgo - 3 mln expa, 3,5 mln złota, 280 PH, Świątynne błogosławieństwo (dodaje wszystkich cech i przywraca punkty życia podczas walki - zależne od naszego levela, działa od razu przez 240 minut) oraz Łza bogini (pełne uleczanie w ilości 500k, można używać co 10 minut)

17. Poznaj tajemnicę run, wyszytych na szatach wiedźm (152 lvl) r11; zleca Szewc Tanenbar (Kamienica Tanenbara, Nithal, ulica Rzemieślnicza) - "Poszukaj kogoś w Nithal, kto zna się na materiałach. Może krawiec będzie w stanie ci coś doradzić?" - idziemy do Broka (Nithal, ulica Filiany Erkhardt) r11; wskaże nam lokację i osoby z których zdobędziemy skrawki szat r11; wracamy do Tanenbara r11; a następnie idziemy do Tristam po 25 sztuk materiału (neutralne, wypadają z wiedźm i łączą się w dwudziestopięciopak, niestety przewaga levelowa je niszczy - wtedy do kupieniaz aukcji) r11; wracamy do szewca r11; daje nam jeden skrawek i poleca udać się do Maga Halrmira (przez stajnię w Akademi Wojskowej do Zachodniej Rubieży) r11; no cóż faceci nie wiedzą za dużo o piekle, ale za to kobiety.. mkniemy do Portu Tuzmer (do Kapitana Fork la Rushr17;a) by stamtąd popłynąć na Magradit, do Raszpli Berkony r11; do sporządzenia maści chroniącej nas przed spopielenie potrzeba: muchomora czerwonego (np. Gościniec Bardów), kwiata kaczeńca (np. Kwieciste Przejście), świerzbnicy polnej (Jezioro Ważek), czosnku (np. Sprzedawczyni Rózia, Podgrodzie Nithal) i owoc wilczej jagody (szukamy wilczej jagody np. na Wrzosowiskach) r11; dostaniemy też 5 teleportów na wyspę r11; by nam się nie nudziło w czekaniu na przygotowanie mazi.. - ..zdobądź czaszkę i piszczel nieumarłego (oba do zdobycia w Podziemiach Zamku r11; mapka Stare Ruiny) oraz żebro pandemonium (wypada ze szkieletu hieny olbrzymiej r11; do spotkania w Dolinie Pustynnych Kręgów) - "Następnie zniszcz (zakupionym u Kowala Kendala w Porcie Tuzmer młotem grawerowanym) ołtarz w Świątyni Czterech Bóstw w Nithal (konkretnie Posąg Aneli), by ściągnąć na siebie gniew bogów" r11; wracamy do Raszpli r11; teraz nabieramy wody ze studni (Tuzmer, prawy dolny róg r11; pożyczamy dzban stojący na lewo) r11; kocioł znajdziemy nad domem Seridiusza (rMikstury i dekotyr1; r11; Tuzmer) r11; wlewamy wodę, rozpalamy ogień, później wrzucamy do kociołka maź, zostawiając troszkę na posmarowanie siebie << jeśli tu się pomylicie ponownie trzeba będzie zebrać roślinki i kości (a jeżeli.. to znowu i znowu.. ) - wypowiadamy otrzymane od Raszpli zaklęcie (podam - miejcie przez chwilę łatwiej: Melius in infernis regnare quam in caelo servire) - wymawiamy zaklęcie i.. obrzęd nie powiódł się, zapytaj Raszpli o możliwą przyczynę takiego stanu rzeczy r11; wracamy na Magradit by dostać amulet - skorzystaj z mocy amuletu czarnej magii i odnajdź w Tristam przedmiot silnie naładowany magicznie r11; idziemy do Tristam r11; w Domu Adariel uderzamy z całej siły w stojącą tam skrzynię r11; po kilku próbach dostajemy stary kapelusz Adariel r11; wracamy do Tuzmer do kociołka r11; pamiętajcie co i jak wrzucać r11; zbadaj Piekielny Krater (gdzie nas przeniesie), dowiedz się, jakie zło w nim się czai i jeśli poczujesz się na siłach (potworki 164 i 167 lvl), wyeliminuj je. Jeśli nie dasz mu rady, porozmawiaj z Raszplą r11; na środku toczymy walkę z Sługą szatana (ma 170lvl i jest w grupie z dwoma ogniami 169 lvl) r11; z otrzymaną złotą pieczecią wracamy przez portal (widoczny powyżej) r11; z Tristam ruszamy na Magradit do Raszpli - udaj się do Tanenbara (Nithal) i tracąc 100k złota otrzymamy - 4,2 mln expa, 300 PH, torba czarownicy (unikatowa na 20 kluczy)
=V= w przypadku nie zabicia Sługi szatana dostaniemy 4,05 mln expa (czy PH i torbę to na razie nie wiem)
=V= jest też drugi sposób zakończenia tego questa: w dialogu z szewcem (w każdym momencie trwania questa), zamiast decydować się na zgłębienie tajemnic run, możemy wybrać opcję z pójściem po igłę i nici - wtedy załatwiamy te przedmioty od uczennicy Brooka, a potem musimy lecieć po rzemień. Czeka nas rozmowa z Naczelnikiem w Gildi Kupców w Nithal, a potem podróż do Gildi Kupców w Karka-Han i rozmowa z panną na parterze. Z rzemieniem wracamy do szewca, czekamy niecałe pół godziny i dostajemy torbę wiedźmy (mieści 14 kluczy - o PH czy expie nic mi na razie nie wiadomo)

18. Nocny Stróż (155 lvl) - [wymaga ukończenia questa Pomóż latarnikowi Zuranowi (55 lvl) z Nithal] - początek u Latarnika Zurana (Cytadela) - porozmawiaj z Hetmanem Rezardem (ul. Szara) na temat zakapturzonych postaci, pojawiających się w Nithal po zmroku - wróć do Latarnika - przeszukaj ulice Nithal by odnaleźć ślady morderstwa - koniecznie sprawdź beczkę na ulicy Rabarbarowej - pokaż Wargusowi kawałek peleryny i zapytaj go, czy wie skąd on się wziął w starej beczce - wróć do Rezarda - i do Zurana - zapytaj hetmana Rezarda, czy Wargus został pojmany - idź do burmistrza Nithal (Filemon Ralgar> Ratusz Nithal> gabinet burmistrza) i poproś o zezwolenie, na użycie mikstury prawdomówności na Wargusie r11; rTak, tak oczywiście ale..r1; czyli porozmawiaj ze skarbnikiem Nosemuzem (Ratusz Nithal) - zapytaj Filemona Ralgara o skrawek szaty, który został znaleziony obok pobitego strażnika skarbca - udaj się do Eder w celu wyjaśnienia, co oznacza znak zamieszczony na kawałku szaty - Najemnik (na prawo od skrzynki pocztowej) za 200k udzieli informacji (zajmie to 30 minut) - wróć do Nosemuza - porozmawiaj z burmistrzem Filemonem Ralgarem - odbierz od sekretarza Artusa (Ratusz Nithal) pozwolenie na użycie mikstury prawdomówności - zanieś pozwolenie alchemikowi Nitrusowi (domek na lewo od Ratusza) - wróć do Rezarda - zaczekaj aż hetman przesłucha Wargusa (około 25 minut) - hmm idź przyjrzeć się Donicy z kwiatami koło aukcjonera w Nithal i .. zabij: Przywódca nocnych stróżów (0/1) - wróć do Zurana - nagrodę odbierzesz od burmistrza Filemona Ralgara 3,5 mln expa, 1,1 mln złota, 300 PH i Bransolety gwardzisty (unikatowe rękawice na 155 lvl - Pancerz : 227, odporność na truciznę +5%, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +47, przywracają 207 punktów życia podczas walki, SA +47%)

19. Rozwiąż zagadkę ataków węży na ludzi w okolicach Nithal (158 lvl)
www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=134252&ps=53#post14201369

20. Niechciani lokatorzy kanałów Nithal. Zleca kapitan Portifiks (180 lvl) - najpierw udajemy się do Palejona w Cytadeli po sprzęt na wyprawę do kanałów [Za 750k złota dostajemy zbroję na swoją profesję] - schodzimy do kanałów by zabić: Myszwiór Pała (0/35), Myszwiór Grom (0/15), Myszwiór Dziurka (0/15), Myszwiór Byku (0/15), Myszwiór Piorun (0/20), Myszwiór Siepacz (0/10), Myszwiór Zezul (0/30) - wracamy do zleceniodawcy 2,5 mln expa i klucz do Siedziby Kultu

21. Rozwiąż zagadkę tajemniczych zaginięć w Nithal (185 lvl) - zleca Strażnik Nithal (18,46) r11; porozmawiaj o problemie, który trapi miasto z wiceburmistrzem Reą r11; Wiceburmistrz Rea Animi (Ratusz Nithal, na parterze) r11; zwróć się z prośbą o radę do kupca Granda (na lewo od pocztowej skrzynki) r11; poszukaj w mieście bezdomnych osób, które mogły być świadkami nocnych dramatów r11; Wargus (ulica Rabarbarowa) r11; wybierz się do Eder, aby odebrać od Mrocznego Zgrzyta paczkę dla Wargusa r11; zanieś pakunek Wargusowi r11; poproś Hoskarię (jest w Wiosce Rybackiej) o przygotowanie mikstury według przepisu Wargusa - przynieś Hoskarii 2 piołuny oraz chaber r11; zaczekaj, aż Hoskaria przygotuje truciznę (około 10 minut) r11; zanieś fiolkę z dekoktem Wargusowi r11; porozmawiaj z alchemikiem Seridiuszem [Tuzmer (57,15)] o mutantach, które mogą zamieszkiwać kanały r11; zweryfikuj opowieść Seridiusza u wiceburmistrz miasta r11; zabij: Myszwiór Pała (0/15), Myszwiór Dziurka (0/10), Myszwiór Zezul (0/15), Myszwiór Baldi (0/10), Myszwiór Piorun (0/15), Myszwiór Byku (0/10), Myszwiór Siepacz (0/10) r11; przekaż pani wiceburmistrz, że rozprawiłeś się z mutantami zamieszkującymi kanały r11; zaczekaj, aż ludzie wysłani przez wiceburmistrz wrócą z penetracji kanałów (około 20 minut) r11; zabij grupowo: Mysiur Myświórowy Król (0/1) r11; wróć z dobrą nowiną do Animi r11; 4mln expa, 1,5mln złota, 200 PH oraz Zwój teleportacji do Szlamowych Kanałów (unikatowy, 20 użyć)

22. Piekielny Demon nawiedza mieszkańców Nithal (188 lvl)
Mieszkańcy Nithal znów potrzebują naszej pomocy. Zadanie rozpoczyna się u głowy miasta. Idziemy do ratusza i rozmawiamy z burmistrzem. Okazało się, że jakiś demon zawitał do Nithal. Póki co nie zabija jeszcze ludzi tylko ich straszy, ale nie wiadomo jak sprawa się rozwinie. Prosi nas o pomoc w rozwiązaniu demonowego problemu, na co się zgadzamy. Idziemy do Wiedźmy Edny w Podgrodziu. Czarownica odsyła nas z kwitkiem, póki burmistrz nie dowie się jakiego rodzaju jest to demon. Wracamy do Filemona. Ten nie jest w stanie nam powiedzieć nic konkretnego, bo różni ludzie, różne rzeczy mówią, więc idziemy do Krispa r11; jemu ukazał się jako ostatniemu. Chłopak po spotkaniu się stoczył, więc przesiaduje całe dnie w Knajpie pod Czarnym Tulipanem. Po krótkim opisie potwora, dostajemy kawałek szaty, po czym lecimy z nim i informacjami do burmistrza. Filemon nie za bardzo ufa w zeznania Krispa z racji, że moczymordzie w pijanym widzie, mogło się coś uroić, skoro wiecznie jest pod wpływem. Prosi nas abyśmy udali się do wieszczki w celu weryfikacji oświadczenia Krispa. Sara ma wizję, w której toczy rozmowę z jakimś rzezimieszkiem z Karczmy pod Posępnym Czerepem. Kobiecina musi odpocząć, a my lecimy do Eder. Rozmawiamy z Cinusem. Podpowiada nam, że kultyści mogą mieć z tym jakiś związek, bo w ich siedzibie nocami słychać jakieś huki i wrzaski. Wchodzimy do siedziby i rozmawiamy ze strażnikiem. Nie chce on nas wpuścić na dół, a nawet nie ma zamiaru nam nic powiedzieć, dlatego straszymy go nakazem od burmistrza. Pędzimy do Erastera, szykując się na wyciągnięcie pieniędzy, bo u niego nie ma nic za darmo . A jednak. Wystarczy, że nagadamy mu o tym, że kultyści mają tam skarbiec i furę nieopodatkowanego złota, na myśl o czym, Eraster z miejsca da nam nakaz. Pędzimy do strażnika i pokazujemy mu papier. Okazało się, że kultyści przybyli do miasta z Nithal. Wygonił ich stamtąd właśnie burmistrz Filemon, czego kultyści nie mogą mu darować i chcą aby spotkała go zasłużona kara. Gdy pytamy czy to oni rnasłalir1; demona na miasto, mówią, że nie potrafią tego zrobić. Po krótkiej rozmowie wracamy do zleceniodawcy, a ten odsyła nas do kapłanki Virgo. Musimy się dowiedzieć, czy kultyści poprzez modły mogli przywołać demona. Kapłanka mówi nam, że kultyści są za słabi, aby tego dokonać, ale pan burmistrz ma wielu wrogów w mieście. Musimy się rozejrzeć po karczmach i dowiedzieć się więcej o sprawie. Rozmawiamy z barmanką spod Czarnego Tulipana. Mówi nam, że były podejrzenia o łapówkarstwo burmistrza i o jego nieuczciwość. Czym prędzej idziemy do Filemona. Opowiadamy mu, że to dziwne, że demon pojawił się w momencie, kiedy miasto zaczęło huczeć od rozmów na temat nieuczciwych zachować burmistrza. Ten przyznaje się, że wynajął człowieka, aby ten odciągnął uwagę demonem od jego osoby. Filemon obawia się, że demon przyszedł po niego, dlatego tak mu zależy na rozwiązaniu tego problemu. Idziemy do człowieka, którego wynajął. Jest w znanej nam knajpie pod Czarnym Tulipanem. Kyrion r11; bo tak ma na imię ten człowiek, mówi nam, że burmistrz to oszust, który nie zapłacił mu za współpracę i teraz spotka go kara. Demon jak się okaże szuka właśnie Ralgara i został zesłany przez byłego pomocnika Filemona. Kyrion zaprzedał duszę, żeby tylko móc się zemścić. Demon zżera go od środka, zmieniając go w nocy w potwora, w dzień zachowując jednak normalny wygląd. Musimy udać się do Filemona, aby powiedzieć mu skąd wziął się potwór oraz żeby pomógł nam rozwiązać ten problem. Opowiadamy mu wszystko, po czym udajemy się do Edny, która może będzie w stanie nam pomóc. Wiedźma nie może nam pomóc, bo nie zna się na opętaniu. Musimy iść do kapłanek. Virgo mówi nam, żebyśmy powiedzieli temu człowiekowi, żeby się do nich zgłosił jak najszybciej. Idziemy więc do Kyriona a ten powie, że chciałby skorzystać z drugiej szansy. Wracamy do burmistrza. Zdajemy mu relację i otrzymujemy nagrodę:

Otrzymano 29.3m punktów doświadczenia (prywatny x 5 + 6% bonusu klanowego)
Otrzymano 350 punktów honoru

23. Zegarek Trafalgar (191 lvl) -
Questa zleca nam Grevina aep Trafalgar,która jest w Rezydencji Trafalgar p.2
Następnie mamy się czegoś dowiedzieć,na temat śmierci jej męża,od jej bliskich.
Udajemy się najpierw do gościa,który jest przed rezydencją. Teraz udajemy się
do Darelią,która jest na piętrach rezydencji. Szukamy profesora Gracjusza(Uniwersytet płd)
,który nam przetłumaczy tekst. Zgodził się,pod warunkiem że znajdziemy mu najpiękniejszy
kałamarz jaki znajdziemy. Kupimy go u Skryby Miona(Nithal 61,58). Wracamy do psora i on przetłumacza
nam tekst (15 minut).Teraz zanosimy przetłumaczoną kartkę Grevinii. Dostajemy klucz,do tajemniczego
pokoju,udajemy się do niego (Jest w piwnicy). Czytamy księgę która jest na stole,a ona nas teleportuje
do lochów kultu. Wracamy teraz do Grevinii i opowiadamy jej o tym. Teraz dosyć krwawe zadanko:
Zabij: Heretyk (0/50)
Zabij: Heretyk Milczący Mściciel (0/100)
Zabij: Heretyk Mistrz Tortur (0/20)
Zabij: Heretyk Cichy Zabójca (0/50)
Zabij: Heretyk Mistrz Magii (0/75)
Zabij: Heretyk Nowicjusz (0/50)
Zabij: Heretyk Czarny Wdowiec (0/10)
Zabij: Heretyk w transie (0/10)
Zabij: Heretyk Wzywający (0/25)
Po zabiciu Heretyków,mamy znaleźć męża Grevinni,oraz wziąć jakiś przedmiot by potwierdzić jego tożsamość.
Mąż Grevinni jest na (54,56) w lochach. Wystarczy do niego podejść i wziąć od niego zegarek.
Wraz z zegarkiem wracamy do Grevinni,ona nam każe iść do Kiazelana,w sprawie księgi. Kiazelan jest w cytadeli
p.1. Mówimy mu o księdze,on zoobowiązuje się do zniszczenia księgi. Wracamy do Grevinny i w ten oto sposób,zakończyliśmy
questa.

TUZMER


1. Nalewka malinowa dziadka Jeżyka Przynieś Jerzemu maliny i szałwię (33 lvl) (należy przejść przez "Zajazd pod Różą Wiatrów", Jeżyk potem lekko w górę) r11; jedna porcja malin będzie zbyt zepsuta, należy iść po drugą r11; a teraz po drugą szałwię bo ta którą daliśmy wcześniej uschła r11; na nagrodę ciut czekamy r11; 25,8k expa, 1k złota i Nalewka dziadka Jeżyka (konsumpcyjne: 10 sztuk leczących po 500 punktów życia)

2.Pomóż arystokratce przygotować się na bal (50 lvl) r11; zleca Adanna, na prawo od Areny Gladiatorów - udaj się do krawca Broka (Nithal) po suknię dla arystokratki - zapytaj Roana (Ithan), czy nie ma na sprzedaż jedwabnego materiału r11; ma i owszem, ale za 5k r11; wracamy do Broka - poczekaj, aż Brok uszyje suknię r11; za 3k da pakun - zanieś suknię Adannie - udaj się do dzieci z sierocińca (w Porcie, lewy górny róg) i zapytaj, czy zrobią dla Adanny naszyjnik r11; szukamy tam sierotki Marysi i przynosimy jej 5 muszli (chropowata w dotyku..) i jedną rozgwiazdę - poczekaj, aż Marysia zrobi naszyjnik z muszelek r11; z otrzymanym idziemy do Adanny - udaj się do poławiacza Tevana i spróbuj zdobyć perłę (lewy dolny róg Portu Tuzmer, przejście przez domek Zimpo) r11; płacimy 5 mln lub zabijamy 30 Krabików - następnie zabij: Harpia* (0/7) (gwiazdka oznacza dowolne harpie) i przynieś turkus r11; wracamy do poławiacza i dostajemy perłę - wracamy do Adanny r11; 206,1k expa, 100 PH i Muszelkowy czar (naszyjnik na 50 lvl r11; cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +21, życie +235, unik +10)

3. Pomóż Keftii w stworzeniu bukietu ślubnego (51 lvl) - zdobądź dla Keftii dwie niezapominajki, dwie echinacee, dwa kaczeńce, dwa liście obwojnika - udaj się po wstążkę do Torneg, idziemy do kapłanki Hia [Zakon Białej Lilii - siedziba kapłanek] - zanieś wstążkę Keftii - zdobądź pięknego motyla do przyozdobienia bukietu (od osoby, która zleca questa z motylkami na 7 lvl) - zaczekaj, aż motyl zostanie przygotowany [około 0,5h] - przekaż motyla handlarce - zaczekaj na ocenę bukietu przez młodą parę r11; 130,6k expa oraz Bukiet ślubny [unikat, jednoręczny:)]

4. Wspomóż alchemika Seridiusza w pracach badawczych związanych z powstaniem krwiożerczych galaret (56 lvl) - nad magistratem po prawej - zdobądź i zanieś alchemikowi: kawałek przeźroczystej, cytrusowej, pąsowej i morskiej galarety - przynieś alchemikowi flegmę z galarety (pąsowej) - może się okazać, że któraś z galaret będzie do niczego (lub nawet kilka) i wtedy Seradiuszowi należy ich przynieść.. kilka - zaczekaj, aż Seridiusz przeanalizuje skład flegmy (pąsowej galarety) - zdobądź psotnik błękitnawy oraz azbestnik tytanowy r11; i jeszcze skałogryz bełtający (roślinki) - zaczekaj, aż alchemik przygotuje wywar r11; 225,5k expa, 350k złota, 45 PH i Wywar Seridiusza (konsumpcyjne r11; ulecza w sumie 55k hp)

5. Zaginął frachtowiec Gruby Mnich. Popytaj mieszkańców Tuzmer o los Grubego Mnicha (58 lvl) [zleca pani Wernaida r11; po zejściu w dół od aukcjonera w prawo, kamienica nad Narcyzem] - idziemy do Wirkliusza Runaberda [ma swój domek w Tuzmer w lewej części] - czas rozejrzeć się za jakimiś piratami lub siedzibą latarnika r11; odwiedzamy latarnika [Latarniane Wybrzeże] r11; udaj się z informacjami do Wernaidy - poszukaj kogoś, kto zgodzi się wypłynąć na poszukiwania Grubego Mnicha - idziemy do pani kapitan Andlery Katler [Port Tuzmer - nad statkiem rSzara Mewar1;] - zaczekaj, aż statek Andrei Katler wróci z poszukiwań r11; niestety pani kapitan znalazła tylko beczę [da nam ją] - pokaż przedmiot kupcowi Wirkliuszowi - wróć do Andrei Katler i dowiedz się co się stało z resztą towarów - poinformuj Wernaidę o znalezieniu szczątków statku - znajdź kobietę, która pomoże ci przygotować wieniec z kwiatów r11; zrobi go nam Anecja [niedaleko Narcyza] r11; należy przynieść: 3 róże, chaber, sasankę i 2 liście byterii - zaczekaj, aż Anecja wykona wieniec [około 20 minut] - zanieś wieniec Wernaidzie - omów szczegóły symblicznego pogrzebu z Wirkliuszem.. - poinformuj Wernaidę o cudownym powrocie członków załogi Grubego Mnicha!! r11; 248,3k expa, 50 PH i Buty pirata (na 58 lvl r11; pancerz +65, odporność na zimno -3%, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +23, sa +23%, unik +6)
Ps. można również po dowiedzeniu się od latarnika co i jak, zrezygnować z dalszych poszukiwań, w ten czas dostaniemy mniej expa i 15 PH

6. Teleport do Tuzmer (60 lvl) - zleca członek Zakonu Astralnego - najpierw odszukaj astralny koncentrator (Trupia przełęcz, lewy dolny róg mapki - koniecznie należy "porozmawiać" ze skałą) - następnie zdobądź linę do wspinaczki - Gopis (jest w Porcie Tuzmer) sprzeda ci linę, za odrobinę złota i prawdziwą różę - spróbuj wspiąć się na skałę r11; piorun zniszczył koncentrator!! - poinformuj członka zakonu astralnego o swoim odkryciu r11; odnajdź osobę, która będzie potrafiła naprawić astralny koncentrator r11; będzie to osoba obsługująca teleport w Nithal - zdobądź odrobinę czystego srebra na wykonanie zębatek (odgórnie zabroniono mówić gdzie to jest - no ale ruszyć głową można:) skąd to srebro mogłoby być? no np. nie z bagien itd.) - zanieś srebro do Gloika - zdobądź dwa kryształy z leśnych południc - zaczekaj, aż Gloik przygotuje dla ciebie przedmioty - napraw koncentrator [uwaga r11; Gloik mówi co włożyć najpierw r11; nie chcemy przecież czegoś zepsuć:)] - poinformuj członka zakonu o sukcesie - udaj się do Świątyni Czterech Bóstw (Nithal), aby złożyć ofiarę r11; za 10k dostaniemy martwego koguta do złożenia w ofierze (w koszu ofiarnym powyżej) - poinformuj członka zakonu o pomyślnym wykonaniu zadania r11; 340,7k expa, 230k złota, 55 PH i Eliksir teleportacji (konsumpcyjne, 10 sztuk)

7. Dyktando (81 lvl) - zleca mer Losso Minewit (stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj z guwernantką Gretą (jest ona w domku Losso Minewita - na prawo od Magistratu) - płacimy 5k i rozwiązujemy trzy testy ortograficzne [odpowiedzi nie będzie:) zresztą po co? każdy/a chodzi lub chodził do szkoły i pora sprawdzić co z niej wyniósł^^ niemniej duże uznanie dla twórcy questa - świetnie się bawiliśmy całą rodzinką:) niech żyje g_eg__łka!] - 816,9k expa, 5k złota, 100 PH i Tajemnicza kula pomyślności (unikat r11; przedmiot niezidentyfikowany r11; dla wszystkich, bez określonego levelu - ulecza i dodaje złota)

8. Garncarce Piwocji zabrakło barwników (82 lvl) - dom Piwocji - w dół i na lewo od aukcjonera - udaj się do alchemika Nitrusa aby dowiedzieć się, dlaczego nie wytwarza już barwników (Nithal, kamienica Nitrusa) - należy mu pomóc dostarczając składniki do wytworzenia pigmentów:
pigment czerwony: 5 galbitów różowych, 5 krwistych gwiazd oraz rubin
czarny: 10 bryłek węgla kamiennego [Przedmieścia K-h Szyb zachodni p4]
zielony: 3 sztuki jadu wywerny, 5 szmaragdów oraz 5 peridotów
żółty: 5 fiołków, 5 arnik oraz 5 kaczenców
fioletowy: 5 echinacei oraz 5 sasanek
biały: 5 sztuk kwiatu gargulca
Zaczekaj, aż alchemik przygotuje barwniki - zanieś pigmenty Piwocji - zdobądź końskie włosie dla garncarki r11; z ogona dzikiego konia (Dolina Rozbójników r11; koń uwielbia cukierki, do znalezienia w Ithan u jednej z rsióstrr1;) - zanieś włosie Piwocji r11; 796,5k expa, 56 PH i Dzban Piwocji (unikat, 45 miksów leczących po 3,5k hp)

9. W porcie pojawia się coraz więcej szczurów (87 lvl) - zleca oficer Rajwos Mitlem (jest on w swoim domku na lewo od aukcjonera) - zabij: Portowy szczur (0/3), Parchaty szczur (0/2) - są w Porcie Tuzmer, na statku (Pokład Szarej Mewy) r11; wracamy do Rajwosa r11; teraz mamy udać się do mera Tuzmer (stoi nad aukcjonerem) r11; a teraz do nadzorcy doków Gopisa (jest na pierwszym pomoście od lewej w Porcie Tuzmer) - odnajdź kryjówkę szczurów (nad Siedzibą Straży Portowej <ta jest na prawo od wejścia z Tuzmer do Portu) - zabij: Zadżumiony szczur (0/10), Parchaty szczur (0/10), Portowy szczur (0/15) r11; po ich ubiciu idziemy porozmawiać z Wodzem szczurów, który nas zabija r11; poinformuj Gopisa o tym, co zobaczyłeś - poproś o pomoc wiedźmę mieszkającą w pobliżu Tuzmer (Wioska Rybacka r11; wiedźma jest w prawej górnej części mapki) r11; da nam zwój hipnotyzacji - użyj zwoju na przywódcy szczurów (czyli usypiamy wodza) - znajdź rybaków, którzy wywiozą króla r11; rybak Yarte (Port Tuzmer r11; drugi pomost od lewej) - wypytaj rybaka za jakiś czas (około godzinki), czy wszystko przebiegło bez problemu r11; wracamy do Gopisa a następnie do mera w Tuzmer r11; 560,2k expa, 250k złota oraz Piątka kier (neutralna karta) i Srebrna szkatułka (o nieznanej zawartości - ale raczej nie wyrzucać:))
ps. być może zdarzy się, że padniecie podczas ubijania szczurów w ich kryjówce - wtedy by wejść tam kolejny raz należało będzie poczekać - to "czekanie" wprowadzono by zniwelować expienie na szczurach (wcześniej wystarczyło wyjść i wejść by mieć szczurki zrespione)

10. Udowodnij swe męstwo na arenie (91-107 lvl) - początek u Mistrza Glaneteda Firiamusa (Arena Gladiatorów) - dowiedz się, kogo będziesz musiał pokonać w pierwszej walce - uiszczamy opłatę 50k i dostajemy zlecenie: zabij grupowo: Wyznawca ciemnych mocy (0/1) (podziemia Zapomnianej Ścieżyny) r11; wracamy do Mistrza - następnie zabij grupowo: Rudy twardziel (0/5) (okolice Kwiecistego Przejścia) - przekaż dobre wieści Mistrzowi Gladiatorów - kolejny do posłania w piaseczek to Morthen (0/1) (Margoria, również dla ułatwienia grupowo) - poinformuj Mistrza Gladiatorów o sukcesie r11; przenosi nas na arenę do stoczenia kilka pojedynków - zabij: Pożeraczka umysłów (0/1 r11; 103 lvl), Lodowy golem (0/1 r11; 105 lvl), Przeklęty szaman (0/1 r11; 106, elita), Krwiożerczy Gustaw (0/1 r11; 108 lvl), Przeklęty szkielet (0/1 r11; 110 lvl, elita) - poinformuj Mistrza Gladiatorów o wykonaniu zadania r11; 842,4k expa, 95 PH, tajemniczy srebrny klucz [kluczyk oczywiście do szkatułki, którą powinniśmy mieć w ekwipunku (była ona nagrodą z innego questa)] i Pierścień męstwa (unikat na 91 lvl r11; cios krytyczny +2%, all cechy +54, SA 54%, unik +18, siła krytyka: fizycznego i magicznego r11; po +6%)

Szkatułka+ kluczyk:)

Po uiszczeniu 100.ooo sztuk złota u wiedźmy Edny (Podgrodzie Nithal) dostaniemy: Czarodziejską miksturę życia (heroik r11; 80 miksów leczących 6300 hp) lub Czarodziejską esencję życia (również heroik - pełne leczenie w sumie 495k uleczania) i Łzę wspomnień [unikat r11; 12 teleportów do.. (sprawdźcie sami:)]


11. W Tuzmer brakuje szybkiej poczty (115 lvl) - (zleca Mer Losso Minewit - stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj o problemie z gildią kupców r11; idziemy do kupca (Dom Wirkliusza Runaberda w Tuzmer) - poznaj opinię gwardzistów (Port Tuzmer r11; zaraz jak nas przeniesie na tą mapkę po przejściu z Tuzmer, rozmawiamy ze strażnikiem, który ma halabardę) - udaj się do mera miasta Tuzmer - dowiedz się, jak funkcjonuje poczta w Nithal r11; odwiedzamy burmistrza (jest w ratuszu w swoim gabinecie) r11; poleca nam człowieka do którego się udajemy (kamienica na lewo od ratusza) r11; niestety nic z tego.. - przedstaw obecną sytuację merowi Tuzmer - postaraj się złapać jakąś mewę lub albatrosa r11; idziemy do Portu Tuzmer (prawy dolny róg, mewa siedzi na beczce) - i czekamy na powrót ptaka.. (nawet kilka razy będzie fruwał) - przekaż merowi, że tutejszych ptaków nie da się wyszkolić - udaj się ponownie do Nithal i spróbuj zasięgnąć porad u Pireza r11; niestety.. więc zabierz z gołębnika Pireza parę gołębi (na samej górze kamienicy Pireza) - weź ze sobą instrukcję tresury ptaków do celów pocztowych (leży na stoliku) - zanieś instrukcję oraz gołębie merowi Tuzmer r11; 1,7 mln expa, 350k złota i Whisky (konsumpcyjne r11; 40 sztuk, leczą po 6500 hp)

12. Zdobądź klucz otwierający szatnię w łaźni położonej w Tuzmer (116lvl) r11; początek u klucznika Klaudiusza koło łaźni r11; pobiera od nas 500k, ale obiecuje zwrócić - zdobądź zaświadczenie, że jesteś mieszkańcem Tuzmer r11; idziemy do mera (nadal nad aukcjonerem w Tuzmer) - zabij: Krab wełnistoszczypcy (0/10) - poinformuj mera, że uporałeś się z bestiami r11; dostaniemy zaświadczenie r11; zanosimy je Klaudiuszowi - załatw umowę na dowóz mydła do łaźni w Tuzmer - porozmawiaj z kupcem Mustafą (Stare Sioło, przy wejściu do Tuzmer) - zaczekaj na wynik rozmowy Mustafy z potencjalnym dostawcą - zanieś próbkę mydła Klaudiuszowi do oceny - zorganizuj umowę na dostawy ręczników do łaźni w Tuzmer. Udaj się w tym celu do Werbin r11; idziemy do Tafii (w domku nad Druidem Myszorem) - zaczekaj, aż Tafia przygotuje wzorcowy ręcznik - zanieś ręcznik do oceny Klaudiuszowi - odszukaj kogoś, kto zadba o czystość łaźni r11; dom Rajwosa w pobliżu - przekaż Klaudiuszowi, że niebawem odwiedzi go Katarzynka. Zaczekaj na wynik rozmowy r11; 1,2 mln expa, 350k złota i Klucz do damskiej części łaźni (panie dostaną do męskiej części)

13. Pomóż nadzorczyni łaźni uratować interes (117 lvl) - początek w piwnicy łaźni, u Pinetty - udaj się do kowala Kendala (Port Tuzmer) i wypytaj o narzędzia do pracy - przynieś z Nithal wino dla żony kowala ["Zajazd pod Złamanym Dukatem" r11; winko w kolorze włosów Makatary:)] - teraz kup bukiet margerytek dla żony Kendala (u Maloni w Porcie Tuzmer) - poczekaj, aż kowal naostrzy narzędzia (dostaniemy siekierkę i piłę) - wróć do Pinetty i zapytaj ile drewna potrzebuje - odnajdź właściwe drzewo i zetnij większą gałąź r11; pierwsze: Wioska Rybacka (po środku lewej krawędzi) - drugie drzewo znajduje się również w Wiosce Rybackiej (górna krawędź mapki, na lewo od wejścia do mapki Ciche Rumowiska) r11; trzecie w Starym Siole (w dół i na lewo od pola będącego pod domkiem, który jest przy prawej krawędzi) r11; zdarzy się poznać siłę wiewiórek.., ale w końcu jest! r11; czwarte drzewo znajduje się w Starym Siole zaraz koło wejścia do Tuzmer - piąte drzewo znajduje w Starym Siole (na lewo od Lisa Sadełko - okolice prawego dolnego rogu - tutaj też wiewiórki wkraczają do akcji) - idziemy porąbać zebrane gałęzie na pieńku (nadal Stare Sioło, przed domkiem Cynamonii, przy prawej krawędzi) - wróć z drewnem do Pinetty - napal w piecu ("jednak nie za szybko i nie za dużo na raz, gdyż może to być niebezpieczne. Uważaj też, aby się nie poparzyć") - wróć do nadzorczyni łaźni i powiadom ją o swoim sukcesie [należy oddać narzędzia r11; piłę i siekierkę < w razie ich braku nie wiem co będzie, zapomniałem to sprawdzić:)] r11; 1,2 mln expa i 250k złota, 110 PH oraz trzy buteleczki olejków (leczą co prawda malutko, ale za to jak pachną!!)

14. Szykuj się do drogi! Kartograf potrzebuje informacji o terenach wokół Orczej Wyżyny (125 lvl) - (Tuzmer, dom Erkora) - udaj się w okolice Orczej Wyżyny, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru r11; szukamy platformy widokowej na Orczej Wyżynie i szkicujemy tylko niezbędne rzeczy (dostaniemy mapkę) - wracamy do kartografa - udaj się w okolice Osady Czerwonych Orków, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru - udajemy się na punkt widokowy, który widać zaraz po wejściu do Osady r11; mapę niesiemy do kartografa - udaj się ponownie do Osady Czerwonych Orków i sporządź mapę zaznaczając miejsca, w których przebywają te potwory (punkt widokowy na samym dole) - ..nagle zbliżają się bestie i giniemy.. - poinformuj Erkora o tym przykrym incydencie - dostajemy zlecenie zabij: Łowca wiatru (0/15), Ork bojowy (0/8), Orczy mistrz ostrzy (0/8), Waleczny ork (0/20), Młody warlock (0/8), Warlock błyskawic (0/8), Łowca magów (0/10), Odważny ork (0/20), Łowca ogrów (0/20), Krwawy wojownik (0/10), Łowca głów (0/10), Ork szybkie cięcie (0/20) - dokończ sporządzanie mapy (ponownie punkt widokowy na samym dole ..porozrzucane przedmioty..) - po czym zanosimy mapę Erkorowi r11; 2,4 mln expa, 500k złota i Rękawice kartografa (unikat na 125 lvl r11; pancerz:140, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +39, SA 102%, unik +13)

15. Ołtarz Czarnej Damy (144 lvl) - [wymaga ukończenia wcześniej questa "Księga Vilgara" na 142 lvl z Nithal] początek u Zakapturzonego Starca w Tuzmer - przenosi nas do Opuszczonego domu - dowiedz się od Tessaliusa, o co chodzi - Tessalius: "Posłuchaj jednej bardzo ważnej rzeczy, która jest niezbędna, aby wszystko się udało! NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KAMIENI, ANI ZWOJÓW TELEPORTUJĄCYCH PRZEZ CAŁY CZAS TRWANIA ZADANIA!!! TO BARDZO WAŻNE!!! - otwórz drzwi i zobacz, kto przybył (dostaniemy klucz) - rozmawiamy z Przybyszem i.. odzyskujemy przytomność w Opuszczonym domu - nie tracąc czasu (coś tu się zdecydowanie przypala) rozmawiamy z Tessaliusem - weź list, który przyniósł gołąb pocztowy i przeczytaj go uważnie - musisz uciekać. Dom zaraz spłonie. Przeszukaj zwłoki Tessaliusa. Rozejrzyj się po piwnicy - na pewno należy wyjść przez tunel - robimy to następująco.. (niestety szaroczarnobiały dym wpełza już do piwnicy i zasłania wskazó
Wyślij Prywatną Wiadomość
Skocz do Forum:
   Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
   Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

biabchoda
04/05/2013 17:00
[url=http://www.nforum.pl
]opinie[/url]


Enereotte
04/05/2013 13:31
[url=http://www.ais.net.p
l]obsługa serwerów[/url]


offinkibe
04/05/2013 13:24
[url=http://www.brukarstw
o-pomorskie.com.pl]kostka
brukowa Gdańsk[/url]


trustaire
04/05/2013 12:53
[url=http://www.oswietlen
ie-ogrodowe.pl]lampy ogrodowe stojące[/url]


biabchoda
03/05/2013 07:50
[url=http://www.lop.lubli
n.pl]psycholog lublin[/url]


Enereotte
03/05/2013 01:55
[url=http://www.marpat.pl
]firmy budowlane gdynia[/url]


offinkibe
03/05/2013 01:06
[url=http://gastrotrade.p
l/grille-kontaktowe,c15.h
tml]grill panini[/url]


offinkibe
01/05/2013 08:35
[url=http://www.gamakuchn
ie.pl]kuchnie meble[/url]


Enereotte
30/04/2013 03:42
[url=http://www.ost-profi
.de]Haushaltshilfe aus Polen[/url]


offinkibe
30/04/2013 03:12
[url=http://www.rumpel.pl
]Windykacja Łódź[/url]


trustaire
30/04/2013 02:41
[url=http://www.fotoexpre
ss.pl/]foto albumy[/url]


Enereotte
28/04/2013 13:13
[url=http://www.skuteczne
oczyszczanie.pl]oczyszcza
nie jelit katowice[/url]


biabchoda
28/04/2013 01:41
[url=http://www.granddesi
gnstaircases.com]floating
staircases[/url]


trustaire
27/04/2013 23:29
[url=http://www.lozka-pie
trowe.net]łó
80;ka dla dzieci[/url]


Enereotte
25/04/2013 10:33
[url=http://www.drewnopoz
nan.pl]Węgiel Poznań[/url]


biabchoda
25/04/2013 09:10
[url=http://www.decorshop
.pl]fototapety na zamówienie[/url]


trustaire
25/04/2013 08:38
[url=http://www.addictive
-print.pl]gadżety reklamowe[/url]


Enereotte
24/04/2013 00:56
[url=http://gastrotrade.p
l/grille-kontaktowe,c15.h
tml]grill panini[/url]


offinkibe
24/04/2013 00:47
[url=http://www.chicspa.p
l]przedłużanie rzęs[/url]


trustaire
24/04/2013 00:05
[url=http://www.quamar.pl
]Sprzęt gastronomiczny[/url]


Archiwum
   Ankieta
Brak zawartości dla tego panelu

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie